Οι Ευρωπαϊκές Ημέρες Πολιτιστικής Κληρονομιάς, κοινή δράση του Συμβουλίου της Ευρώπης και της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αποτελούν ένα από τα πιο
σημαντικά πολιτιστικά γεγονότα της Ευρώπης, με στόχο την ευαισθητοποίηση του
κοινού σε θέματα πολιτιστικής κληρονομιάς. Αυτή τη χρονιά, το κοινό θέμα του
εορτασμού στις ευρωπαϊκές χώρες είναι:
"Architectural Heritage: Windows to the Past, Doors to the Future"
«Αρχιτεκτονική Κληρονομιά - Γεφυρώνοντας το παρελθόν με το μέλλον»
Στο πλαίσιο του εορτασμού των Ευρωπαϊκών Ημερών Πολιτιστικής Κληρονομιάς
2025 η Εφορεία Αρχαιοτήτων Ευβοίας προγραμματίζει τις ακόλουθες δράσεις:
Παρασκευή 26 Σεπτεμβρίου 2025
Αρχαιολογικό Μουσείο Χαλκίδας «Αρέθουσα»
Η επανάχρηση του βιομηχανικού κτιρίου, η μετατροπή του σε μουσείο και η
επανένταξή του στην πόλη της Χαλκίδας
Παρουσίαση του μουσείου από αρχαιολόγο σε ομάδες επισκεπτών στις 10:00 και
12:00 κατόπιν δήλωσης συμμετοχής στο τηλέφωνο: 22213 50793.
Παρασκευή 26 Σεπτεμβρίου 2025
Η ξεχωριστή αρχιτεκτονική κληρονομιά των Λουτρών Αιδηψού: από τον
μύθο στην ιστορία
Εκπαιδευτικό πρόγραμμα της ΕΦΑ Ευβοίας σε συνεργασία με το Δημοτικό Σχολείο
Λουτρών Αιδηψού. Τηλ. επικοινωνίας: 6936803576.
Σάββατο 27 Σεπτεμβρίου 2025
Οι Ωρεοί ως τόπος ανάπτυξης ανθρώπινων δικτύων μέσα από την
αρχιτεκτονική κληρονομιά τους
Θεματικός περίπατος στους Ωρεούς, σε συνεργασία με το Δημοτικό Σχολείο Ωρεών.
Τηλ. επικοινωνίας: 6936803576.
Η είσοδος στα μουσεία, στους αρχαιολογικούς χώρους και στα μνημεία του
κράτους το Σαββατοκύριακο του εορτασμού 27-28.09.2025 είναι ελεύθερη για το
κοινό.
Ο Προϊστάμενος της Εφορείας
κ.α.α.
Δρ. Δημήτριος Ν. Χριστοδούλου
Αρχαιολόγος ΠΕ με βαθμό Α΄
Kι αν νικηθήκαμε δεν ήταν απ'την τύχη ή τις αντιξοότητες,αλλά απ'αυτό το πάθος μας για κάτι πιο μακρινό " Τάσος Λειβαδίτης
Δευτέρα 22 Σεπτεμβρίου 2025
1 σχόλιο:
Tα σχόλια οσο το δυνατόν φιλτράρονται ως προς το ύφος και το ήθος τους.
Kάθε υβριστικό ,προσβλητικό ή άσχετο με το θέμα της ανάρτησης σχόλιο θα διαγράφεται .
Εγκρίνονται μόνο τα μηνύματα στα οποία εκφράζονται υγιείς απόψεις.
Ο κάθε σχολιαστής υπογράφει ηλεκτρονικά το σχόλιο του και είναι υπεύθυνος έναντι των νόμων.
Το ΜΑΝΤΟΥΔΙ NEWS δεν ενστερνίζεται και δεν φέρει καμία ευθύνη για όσα γράφουν οι αναγνώστες στα σχόλια τους.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Μία ακόμα Εκδήλωση με Θέμα την Πολιτιστική Κληρονομιά της Αρχαίας ΕΥΒΟΙΑΣ ,από την οποίαν λείπει δυστυχώς η Αυθεντική ΑΡΧΑΊΑ ΕΥΒΟΙΑ και αντικαθίσταται από τον νεότερο Βοιωτικό Εύριπο και το Negroponte , την Αίδιψο των Χριστιανικών χρόνων και το Oroz των Βενετών και βέβαια πουθενά δεν υπάρχουν οι Τεκμηριωμένες Αρχαιολογικές θέσεις ,της Αρχαίας Ομηρικής Κηρίνθου , το Μαντείο του Σελινουντίου Απόλλωνα , η Αρχαία Ερέτρια , κ.λ.π. .Η Αρχαία << ΕΎΒΟΙΑ / ΕΥ + ΒΟΙΑ >> ήταν μία μακρόστενη Χερσόνησος με πολύ μεγάλη Στρατηγική σημασία στον έλεγχο των θαλάσσιων δρόμων του Αιγαίου , οι αρχαίες αναφορές - Ιστορικές και Μυθολογικές - που υπάρχουν μας λένε ότι σε αυτήν την Χερσόνησο υπήρχε μία τεράστια Σπηλιά / ΆΝΤΡΟΝ από όπου αναδύθηκε /γεννήθηκε ο γιός του Δία και της Γαίας ο Γίγαντας Τιτυός ,που κάποια άλλη παραλλαγή του Μύθου θέλει τον Τιτυό γιό του Δία και της Ελάρης / Ελάρας ,κόρης του Βασιλιά του Ορχομενού του Μινύα , ενώ μία άλλη πιο νεότερη θέλει στην Σπηλιά αυτή - ΆΝΤΡΟΝ του ΒΟΥΣ - να γεννιέται ο γιός του Δία και της Θεάς - Αιγυπτιακής προέλευσης - της ΑΥΓΉΣ ,της ΙΟΎΣ / ΙΩ και όπως μας αναφέρει ο Στράβων από αυτό το γεγονός έλαβε το όνομα ΕΥΒΟΙΑ , όπου όμως άλλες αναφορές ,όπως του Ομήρου που μας λέει το όνομα το έδωσε ο ίδιος ο Δίας καθώς στην περιοχή αυτή βρήκε και την σύζυγό του την Ευβοιώτισσα Θεά ΉΡΑ , ή κάποιες άλλες που θέλουν το όνομα ΕΥ + ΒΟΙΑ να είναι Πελασγικό και να σημαίνει τον Τόπο όπου υπάρχει Καλή ζωή .Η Χερσόνησος αυτή ευρισκόμενη πάνω στην ζώνη του σεισμικού Ρήγματος /τόξου της Αταλάντης υπέστη πολλές γεωλογικές μεταβολές ,έτσι από Χερσόνησος έγινε Νήσος και είναι Νήσος ΕΎΒΟΙΑ της Αβαντίδας που μας αναφέρει ο Όμηρος και στην συνέχεια καταποντίστηκε σχεδόν ολοκληρωτικά αφήνοντας στην επιφάνεια της θάλασσας του Αιγαίου κάποιες από τις κορυφές της που σήμερα αποτελούν τις Νησίδες Λευκονήσια Κοτσικιά . Η Αρχαία ΕΎΒΟΙΑ ήταν μία τις σπουδαιότερες περιοχές του Αρχαίου Αιγιακού Πολιτισμού και τούτο οφείλεται εκτός από την Στρατηγική της θέση στην ύπαρξη εύφορης γης και πλούσιων κοιτασμάτων χαλκού ,σιδήρου ,μαγνησίτη ,αργύρου κ.λπ. .,έτσι λοιπόν παρά το γεγονός ότι καταποντίστηκε ( καταβροχθίστηκε μας λέει ο Αισχύλος ) συνέχισε να υπάρχει ως όνομα καθώς οι κάτοικοί της ΕΥΒΟΕΊΣ το μετέφεραν τόσο στην γύρω περιοχή όσο και στις αποικίες που δημιούργησαν , όπως οι Χαλκείς Κουρήτες που μετοίκησαν στην Αιτωλία και δημιούργησαν την Χαλκίς και τον Εύριπο . Με το πέρασμα των χρόνων το Τοπωνύμιο ΕΎΒΟΙΑ επεκτάθηκε σε όλη την περιοχή του Νηλέα , των Αιγών και του Κηρέα ,ενώ οι Ευβοείς Χαλκείς το μετέφεραν μέχρι τον Εύριπο που δημιουργήθηκε μετά τον σεισμό του 426 π.χ. και η Χερσόνησος της Αβαντίδας έγινε τελικά Νησί ,στο οποίο οι Ρωμαίοι ως Φόρο Τιμής για την ίδια τους την ύπαρξη έδωσαν το όνομα ΕΎΒΟΙΑ . Η Αρχαία ΕΎΒΟΙΑ είναι Πολιτιστική Κληρονομιά της περιοχής του Κηρέα ,του Νηλέα και των Αιγών ,σε αυτή την περιοχή δημιουργήθηκε ο Ευβοϊκός Πολιτισμός , το Ευβοϊκό Αλφάβητο και γράφτηκαν τα Ομηρικά Έπη . Σε αυτή την περιοχή βρίσκονται τα ερείπια της Αρχαίας Ισταίας ή Ωρεός ( για τους Αθηναίους και Χριστιανούς ) στον Λευκόλιθο Παπάδων , του Αρχαίου Αρτεμισίου στα σημερινά Βασιλικά , ( λόφος Παλιόκαστρο Ναός Προσηώας Αρτέμιδος ) του Αρχαίου Δίον και Κήναιον του Διός στα σημερινά Ελληνικά , της Αρχαίας Κούμης στο σημερινό Μαντούδι και Κυμάσι με τον Βούδορος ή Βόρβορος ποταμός τον σημερινό Κυμασιώτη , της Αρχαίας Ευβοϊκής Χαλκίς των Γεωμετρικών χρόνων στο σημερινό Προκόπι , με την Αρχαία Αρέθουσα / Αρέθα και την Πύλη της προς το λιμάνι Ατάλαντος , με την Αρχαία Αίδιψο στην σημερινή Λίμνη και την Ρωμαϊκή Λουτρόπολη Αίδηψο, στις Θέρμες του Ηρακλή στα βάθη της θάλασσας έξω από το σημερινά Ήλια .Η σημερινή Χαλκίς , η Αιδηψός , οι Ωραιοί , οι Λιχάδες , το Αρτεμίσιον , η Κύμη δεν έχουν καμία σχέση με την Αρχαία ΕΎΒΟΙΑ και κάθε προσπάθεια εδραίωσης του σημερινού αλλοιωμένου χάρτη της Αρχαίας ΕΎΒΟΙΑΣ κάνει Κακό στην Πολιτιστική μας Κληρονομιά και αυτό επιβεβαιώνεται από την παντελή έλλειψη Αρχαιολογικών ευρημάτων .
ΑπάντησηΔιαγραφή