Kι αν νικηθήκαμε δεν ήταν απ'την τύχη ή τις αντιξοότητες,αλλά απ'αυτό το πάθος μας για κάτι πιο μακρινό " Τάσος Λειβαδίτης

Παρασκευή 20 Ιουνίου 2025

4ο EVIA FILM PROJECT // 17-21/06/2025 Έναρξη των masterclasses με τη Μαρία Καλλιμάνη

 

4ο EVIA FILM PROJECT // 17-21/06/2025

Έναρξη των masterclasses με τη Μαρία Καλλιμάνη - Τα highlights της τρίτης ημέρας



Το 4ο Evia Film Project, η πράσινη πρωτοβουλία του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, συνεχίστηκε την Πέμπτη 19 Ιουνίου με προβολές, εργαστήρια για παιδιά και επαγγελματίες του σινεμά και δράσεις της Αγοράς. Η αγαπημένη ηθοποιός Μαρία Καλλιμάνη, με αξιοζήλευτη παρουσία στο σινεμά, στο θέατρο αλλά και στην τηλεόραση, παρέδωσε masterclass στην Αγία Άννα με θέμα «Κινηματογραφικές διαδρομές μπροστά από την κάμερα». Το masterclass πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του καθιερωμένου εξειδικευμένου εργαστηρίου του Evia Film Project, το οποίο έχει διαμορφωθεί για τους φοιτητές του Τμήματος Ψηφιακών Τεχνών και Κινηματογράφου του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών στα Ψαχνά της Εύβοιας.



Στο masterclass η Μαρία Καλλιμάνη εξέτασε τις ιδιαιτερότητες της υποκριτικής μπροστά από την κινηματογραφική κάμερα. Έχοντας πρωταγωνιστήσει σε ταινίες-σταθμούς μερικών εκ των κορυφαίων εκπροσώπων του σύγχρονου ελληνικού σινεμά (Η αιώνια επιστροφή του Αντώνη Παρασκευά της Ελίνας Ψύκου, Χώρα προέλευσης του Σύλλα Τζουμέρκα, Μαχαιροβγάλτης και Το μικρό ψάρι του Γιάννη Οικονομίδη, Στο σπίτι του Θανάση Καρανικόλα κ.ά.), η διακεκριμένη ηθοποιός επισήμανε ομοιότητες και διαφορές μεταξύ μιας θεατρικής και μιας κινηματογραφικής ερμηνείας, ενώ περιέγραψε τον ρόλο του/της ηθοποιού όταν έρχεται σε επαφή με το σκηνοθετικό όραμα, λαμβάνοντας υπόψη τη συνολική δημιουργική πορεία μιας ταινίας – από το σενάριο και τις πρόβες μέχρι το γύρισμα. Η κ. Καλλιμάνη σημείωσε: «Είχα την τύχη να δουλέψω με πολύ αξιόλογους σκηνοθέτες τόσο της παλαιότερης γενιάς, όπως ο Τάσος Μπουλμέτης και ο Σωτήρης Γκορίτσας, όσο και της νεότερης γενιάς όπως η Ελίνα Ψύκου, ο Γιάννης Οικονομίδης, ο Αργύρης Παπαδημητρόπουλος ή ο Δημήτρης Νάκος».



Μιλώντας για το πώς επιλέγει τους ρόλους της, η αγαπημένη ηθοποιός είπε: «Όταν διαβάζω ένα σενάριο, πέρα από το αν μου αρέσει ο ρόλος, το σημαντικό για μένα είναι να διαβάσω μια ιστορία, να δω αν μου αρέσει ο κόσμος που έχει φτιάξει ο δημιουργός, αν με πείθει αυτή η ιστορία και αν με γοητεύει». Αναφερόμενη στη συνεργασία με έναν σκηνοθέτη/μια σκηνοθέτρια, τόνισε ότι οι συζητήσεις που θα κάνουν οι δυο τους είναι πολύ σημαντικές για την ίδια: «Οι πρόβες, οι αυτοσχεδιασμοί, να υπάρχει συνεργασία, ένα πάρε-δώσε, να είναι ο σκηνοθέτης ανοιχτός σε αυτό».



Όσο για το πώς χτίζει τους ρόλους της, η κ. Καλλιμάνη είπε: «Με βοηθάει πολύ σε έναν ρόλο που υποδύομαι να πάω πολύ πίσω στην ιστορία του χαρακτήρα: το πώς έχει μεγαλώσει για παράδειγμα αυτή η γυναίκα, πώς είναι τώρα οι σχέσεις της με τους άλλους. Γιατί τα πάντα σε έναν χαρακτήρα είναι σε σχέση με τους άλλους - ποτέ δεν παίζεις μόνος σου. Μια σκηνή είναι δράση-αντίδραση». Για να προσθέσει αμέσως μετά: «Προσωπικά, ένα συνοδευτικό επίθετο δεν με βοηθάει να παίξω: για παράδειγμα, αυτή η γυναίκα είναι κυνική. Απεναντίας μπορεί να με μπερδέψει, να με πάει σε λάθος δρόμους». Στη συνέχεια ανέφερε ότι «σε ένα καλογραμμένο σενάριο, από σκηνή σε σκηνή θα μπορέσεις να καταλάβεις το πρόσωπο που θα υποδυθείς, διότι αποκαλύπτεται σταδιακά, όχι κατευθείαν από την αρχή. Κάτι που δεν φαίνεται σε μια σκηνή μπορεί να αποκαλυφθεί σε μια επόμενη. Σε κάθε σκηνή που μπαίνεις, είναι πολύ σημαντικό το τι έχει προηγηθεί (στην ιστορία, στον χαρακτήρα), τι είναι αυτό που κουβαλάς μαζί σου».



Για την προετοιμασία μιας ταινίας, είπε ότι της αρέσει να δουλεύει στο σπίτι μόνη της, να διαβάζει ξανά και ξανά το σενάριο. «Ένα πολύ σημαντικό στοιχείο για μένα είναι η πρόβα με τους άλλους ηθοποιούς στο σετ πριν πάμε γύρισμα. Γιατί εκεί είναι που θα πιάσεις το εδώ και τώρα. Αυτή η επαφή με τους συνεργάτες στον συγκεκριμένο χώρο, όπως και τα σκηνικά, τα αντικείμενα που υπάρχουν εκεί, τα θεωρώ πολύ μεγάλη βοήθεια για τον ηθοποιό. Εκεί στο σετ, με τα σκηνικά και τα αντικείμενα που σε περιβάλλουν (μια καρέκλα ή ένα φλιτζάνι) μπορείς να φανταστείς μια ολόκληρη ζωή για τον χαρακτήρα που υποδύεσαι» σημείωσε.



Έπειτα, η Μαρία Καλλιμάνη συμπλήρωσε: «Στο σινεμά πρέπει να πιάσεις τη στιγμή, την αλήθεια μέσα στις λήψεις. Και αυτό θέλει μια διαθεσιμότητα, μια γενναιότητα από εμάς τους ηθοποιούς, θέλει συγκέντρωση. Δεν θέλει φόβο, να μη φοβηθείς να μην πεις “εδώ σε αυτή τη σκηνή χάθηκα”».



Μετά το masterclass της Μαρίας Καλλιμάνη, το πρόγραμμα για τους φοιτητές συνεχίστηκε με μια σειρά προβολών επιλεγμένων ταινιών μικρού μήκους που συνομιλούν με το αφιέρωμα της φετινής διοργάνωσης, το ελληνικό καλοκαίρι.



Επίσης, σε ειδική προβολή προβλήθηκε το L’ éclairage revient / Κύματα φωτός (2025) των Παντελή Καλογεράκη, Μιχάλη Καλογεράκη, Παναγιώτη Ανδριανού. Εμβληματικοί ατμοηλεκτρικοί σταθμοί της ΔΕΗ «ζωντανεύουν» μέσω της μουσικής και της εικόνας, στο πλαίσιο του διαδικτυακού φεστιβάλ «Κύματα φωτός», που πραγματοποιείται από την Εθνική Λυρική Σκηνή σε συνεργασία με τη ΔΕΗ, σε καλλιτεχνική επιμέλεια Γιώργου Κουμεντάκη. Πέντε καλλιτεχνικές ομάδες δημιουργούν site specific βιντεοπαραστάσεις όπου η μουσική και το σενάριο εμπνέονται από τους χώρους, την ιστορία και τους ανθρώπους που εργάστηκαν εκεί. Το πρώτο βίντεο L’ éclairage revient [το φως επιστρέφει], γυρίστηκε στον Ατμοηλεκτρικό Σταθμό Αλιβερίου. Οι δημιουργοί του εμπνεύστηκαν από τα τετράδια με σημειώσεις που βρήκαν στο εργοστάσιο και δημιούργησαν έναν ηχητικό κόσμο όπου η ποίηση του Ρεμπώ συνομιλεί με τις σκέψεις των ανθρώπων που εργάστηκαν στο Αλιβέρι.



Οι προβολές πραγματοποιήθηκαν στο Αλιευτικό Καταφύγιο, στην Αγία Άννα.



Προβολή Animal και Suntan παρουσία συντελεστών



To Animal, η ταινία που κέρδισε τον Χρυσό Αλέξανδρο του Διεθνούς Διαγωνιστικού τμήματος του 64ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, προβλήθηκε στον θερινό κινηματογράφο Απόλλων στα Λουτρά Αιδηψού. Η σκηνοθέτρια Σοφία Εξάρχου, η παραγωγός Μαρία Δρανδάκη, καθώς και η πρωταγωνίστρια της ταινίας Φλομαρία Παπαδάκη παρουσίασαν την ταινία πριν την προβολή.



Στον κινηματογράφο Ελύμνιον στη Λίμνη προβλήθηκε η πολυβραβευμένη ταινία Suntan του Αργύρη Παπαδημητρόπουλου, παρουσία του σκηνοθέτη και της πρωταγωνίστριας της ταινίας Έλλης Τρίγγου.



Παιδικά εργαστήρια



Δεκάδες παιδιά και έφηβοι συμμετείχαν σε ένα μοναδικό εργαστήριο ρομποτικής, το οποίο πραγματοποιήθηκε στη Λίμνη, όπου παιδιά και έφηβοι ηλικίας 6-17 ετών δημιούργησαν τη δική τους ταινία με τη βοήθεια καινοτόμων ρομποτικών συστημάτων. Το εργαστήριο πραγματοποιήθηκε και την Τετάρτη στην Αιδηψό, ενώ η ταινία μικρού μήκους που δημιούργησαν τα παιδιά θα προβληθεί το βράδυ της Παρασκευής πριν τις προβολές των ταινιών Μαδαγασκάρη στην Αιδηψό και Πριν τα μεσάνυχτα στη Λίμνη.



Παράλληλα, το απόγευμα στα Λουτρά Αιδηψού πραγματοποιήθηκε ένα παιδικό εργαστήριο με τίτλο Ιστορίες για Ζώα, από την Ελένη Σβορώνου και σε συνεργασία με το WWF Ελλάς. Εκεί, παιδιά ηλικίας 6-11 ετών είχαν την ευκαιρία να ακούσουν ιστορίες για τα ζώα και τους νόμους που τα προστατεύουν, να διεκδικήσουν την εφαρμογή αυτών των νόμων αλλά και να μεταμορφωθούν στο ζώο της επιλογής τους κατασκευάζοντας τη μεταμφίεσή τους και ανακαλύπτοντας την άγρια φύση.





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Tα σχόλια οσο το δυνατόν φιλτράρονται ως προς το ύφος και το ήθος τους.
Kάθε υβριστικό ,προσβλητικό ή άσχετο με το θέμα της ανάρτησης σχόλιο θα διαγράφεται .
Εγκρίνονται μόνο τα μηνύματα στα οποία εκφράζονται υγιείς απόψεις.
Ο κάθε σχολιαστής υπογράφει ηλεκτρονικά το σχόλιο του και είναι υπεύθυνος έναντι των νόμων.
Το ΜΑΝΤΟΥΔΙ NEWS δεν ενστερνίζεται και δεν φέρει καμία ευθύνη για όσα γράφουν οι αναγνώστες στα σχόλια τους.